Εντάχθηκε στο ΠΔΕ ο περιφερειακός δρόμος του Τρικόρφου Δωρίδος

Την ένταξη του έργου για την κατασκευή του περιφερειακού δρόμου του Τρικόρφου ύψους 6,2 εκ. ευρώ, εκτός κανόνα εντάξεων – απεντάξεων του εθνικού ΠΔΕ, αποφάσισε το περιφερειακό συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας κατά την τελευταία του συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης. Ήδη εκτελείται από το Δεκέμβριο η πρώτη φάση του έργου.

Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του για την εφημερίδα Εν Δελφοίς ο Ηλίας Τσίγκας, ο περιφερειακός δρόμος του Τρικόρφου αποτελεί ένα έργο που ανέμεναν από το 1993 κάτοικοι και επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής ζητώντας το επανειλημμένα από τις τοπικές αρχές και τους  διαχρονικά εκπροσώπους στο νομό των κυβερνήσεων. Η ανάγκη προκύπτει αφενός μεν επειδή κινδυνεύει η ζωή των χιλιάδων επισκεπτών – προσκυνητών που καταφθάνουν στα δύο μοναστήρια λόγω στενότητος και επικινδυνότητας του επαρχιακού δρόμου που διασχίζει την τοπική κοινότητα (ας μην ξεχνούμε ότι πούλμαν εξετράπη για πολλοστή φορά σε στενή στροφή στις 8 Νοεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει για μια φορά ακόμα η ζωή 50 συνανθρώπων μας) και αφετέρου επειδή η αναμενόμενη αύξηση της επισκεψιμότητας στο Τρίκορφο αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα τουριστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής και μοχλό στήριξης των καταστημάτων εστίασης, ξενοδοχείων, καταστημάτων με τοπικά προϊόντα, επιχειρήσεων αναψυχής κλπ και γενικά της οικονομίας της Δωρίδος και της ευρύτερης περιοχής.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Ο δρόμος έχει συνολικό μήκος 4.020,66 μ, έχει ως αφετηρία την Επαρχιακή οδό 14 στο ύψος του υφιστάμενου διανοιχθέντος χωματόδρομου και τέλος την είσοδο της ιεράς μονής των Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ του Σαρώφ.

Με την πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εγκρίθηκε η β’ φάση του δρόμου η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος που θα συνδέει το ΤΚ Τρικόρφου με το Επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Το έργο κατασκευάζεται στη Δημοτική Ενότητα Ευπαλίου του Δήμου Δωρίδος και συγκεκριμένα στην Τοπική Κοινότητα Τρικόρφου. Ο οικισμός Τρικόρφου απέχει 12,5 km από τη Ναύπακτο και 71 Km από το Λιδωρίκι που είναι και η έδρα του Δήμου Δωρίδος. Η προβλεπόμενη διατομή είναι η διατομή τύπου ε2, σύμφωνα με τις OMOΕ-Δ, με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας, με πλήθος λωρίδων κυκλοφορίας 2, με πλάτος πλευρικού χώρου ελευθερίας κινήσεως οχημάτων 0,25 m με βασικό πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,00 m, με πρόσθετο πλάτος λωρίδας λόγω αντίθετης κατεύθυνσης 0,25 m δηλαδή συνολικό πλάτος λωρίδας 3,25 m.

Συνοπτικά τα στοιχεία της διατομής της οδού είναι:

  • Τύπος διατομής: ε2
  • Eπιφάνεια κυκλοφορίας: ενιαία
  • Λωρίδες κυκλοφορίας: 2
  • Πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας: 3,00 m
  • Πλάτος λωρίδας καθοδήγησης: 0,25 m
  • Πλάτος οδοστρώματος: 6,50 m
  • Πλάτος καταστρώματος (μικτή διατομή): 8,9 m (3,25+1,50~3,25+0,9)m
  • Πλάτος ερείσματος: 1,50 m

Οι εργασίες που θα εκτελεστούν θα είναι οι ακόλουθες:

  • Χωματουργικές εργασίες
  • Τεχνικά έργα
  • Οδοστρωσία
  • Ασφαλτικά:
  • Σήμανση – ασφάλιση oδού και κόμβων
  • Ηλεκτροφωτισμός κόμβων
  • Κατασκευή τριγωνικής τάφρου (ρείθρο), κρασπέδων
  • Προσαρμογή περιφερειακής οδού με υφιστάμενο δημοτικό και αγροτικό οδικό δίκτυο, διάνοιξη νέων αγροτικών οδών εξυπηρέτησης και πρόσβασης.

Το έργο επιβαρύνεται με Γενικά έξοδα και όφελος εργολάβου, σε ποσοστό 18%, τη δαπάνη απροβλέπτων, απολογιστικά για τη περιβαλλοντική διάθεση ακατάλληλων, καθώς με τη δαπάνη Φ.Π.Α., ποσοστού 24%.

Πηγή: fokidanews.gr

Προτεινόμενα άρθρα