Ο Γ. Καπεντζώνης μιλά για όλα όσα «τρέχουν» στη Δωρίδα αυτή την εποχή

Μια αναλυτική συζήτηση για τα ανοιχτά ζητήματα της επικαιρότητας στην περιοχή

Για μια σειρά επίκαιρων όσο και ιδιαίτερα σημαντικών ζητημάτων που “τρέχουν” αυτό τον καιρό μίλησε στο αναλυτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας Εν Δελφοίς και τον Ηλία Τσίγκα ο Δήμαρχος Δωρίδος. Ο Γιώργος Καπεντζώνης αναφέρεται στην πορθμειακή γραμμή Αιγίου-Αγίου Νικολάου που αναμένεται να επαναρχίσει μετά από αρκετά χρόνια άμεσα, αλλά και στο σχεδιασμό για τη νηολόγηση ηλεκτροκίνητου πλοίου στην ίδια γραμμή. Τοποθετείται για τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας και αναλύει τα άμεσα σχέδια της δημοτικής Αρχής ευρύτερα στο θέμα της αποκομιδής των απορριμμάτων.  Επιπλέον, ενημερώνει για το νέο οργανόγραμμα του Δήμου και τη σύσταση Πολεοδομίας, αλλά και τις σκέψεις για τη δημιουργία δημοτικής αστυνομίας, παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στο ζήτημα των αντισταθμιστικών και υπογραμμίζει τις θετικές συνέπειες από τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια.

 

Η λειτουργία της πορθμειακής γραμμής, το ηλεκτρικό πλοίο και το ενεργειακό λιμάνι

Ζητήσαμε να πληροφορηθούμε από τον Δήμαρχο Δωρίδος αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις για ένα μείζον ζήτημα όχι μόνο στενα της Δωρίδας, αλλά γενικότερα της Φωκίδας. Για την επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αιγίου-Αγίου Νικολάου με ενδιάμεση στάση τα Τριζόνια, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στον μήνα η έναρξη των δρομολογίων θα είναι γεγονός. “Υπάρχει μια ενδιαφερόμενη εταιρεία, είναι γνωστό αυτό, η οποία έχει κάνει όλες τις προετοιμασίες της, έχει επισκευάσει το καράβι και βρίσκεται στο τελικό στάδιο των αδειοδοτήσεων. Το έχουν ονομάσει μάλιστα “Παναγία Τρυπητή”, όπως δηλαδή λέγανε και παλιά το πλοίο, κι αυτό έχει προκαλέσει συγκίνηση, πραγματικά, στους ανθρώπους της Αιγιάλειας, κάτι που φανερώνει και το μεγάλο ενδιαφέρον τους για την επαναλειτουργία της γραμμής, όπως βέβαια τεράστιο ενδιαφέρον υπάρχει και σε εμάς στη Δωρίδα”, θα πει αρχικά για το θέμα στην Εν Δελφοίς ο Γιώργος Καπεντζώνης.

Στη συνέχεια ρωτήσαμε αν θα υπάρξει κάποιου είδους υλική συνεισφορά από τις δύο δημοτικές αρχές στη Γραμμή, προκειμένου αυτή να καταστεί βιώσιμη. “Κοιτάμε να δούμε για αυτό το πράγμα αν μπορούμε να βάλουμε στον προϋπολογισμό έναν-δύο κωδικούς γύρω στις 4-5.000 ευρώ για διαφήμιση εντός του πλοίου. Δηλαδή στις οθόνες που θα υπάρχουν να προβάλλονται σποτ για την τουριστική προβολή του Δήμου, κάτι βέβαια που θα πράξει και ο Δήμος Αιγιαλείας. Επιχορήγηση δεν μπορούμε να κάνουμε, μπορούμε όμως να πληρώσουμε μια διαφήμιση, αυτό αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη, ώστε και τη γραμμή να ενισχύσουμε και να προβάλουμε τουριστικά την περιοχή μας”, δηλώνει σχετικά.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα για τη εκκίνηση των δρομολογίων, ο επικεφαλής της δημοτικής Αρχής θα επισημάνει ότι τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα, όσο τουλάχιστον αρχικά πίστευαν οι άνθρωποι της εταιρείας, ωστόσο είναι έτοιμοι. “Δεν το γνωρίζω επακριβώς, μιλάω με επιφύλαξη, ίσως είναι ζήτημα μιας εβδομάδας ή δέκα ημερών, γιατί ξέρω ότι είναι πολύ κοντά να ολοκληρώσουν τη φάση των αδειοδοτήσεων, των εγκρίσεων, των νηολογήσεων, κλπ”, τονίζει.

Ένα άκρως σχετικό με το ζήτημα αυτό είναι και το θέμα του ηλεκτροκίνητου πλοίου στην ίδια γραμμή. Θελήσαμε να μάθουμε αν το σχέδιο αυτό ναυαγεί, εφόσον ξεκινήσει τα δρομολόγια του το συμβατικό πλοίο. “Δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο”, δηλώνει ο Γ. Καπεντζώνης και στη συνέχεια γίνεται πιο αναλυτικός πάνω σε αυτό: “Το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μια ιδέα που έπεσε από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Τι λένε εκείνοι; Εμείς έχουμε την τεχνογνωσία, θα μπούμε ως Πανεπιστήμιο μέσα στο εγχείρημα, θα βρούμε κάποιον που κατέχει καράβι, θα το μετατρέψουμε εμείς σε ηλεκτρικό μπαίνοντας σε πρόγραμμα για το σκοπό αυτό, εσείς οι δήμοι θα φτιάξετε στις δύο ακτές μπαταρίες -αν χρειαστεί θα φτιάξουμε και ενεργειακές κοινότητες οι δύο δήμοι, απαντά ο Δήμαρχος σε σχετική ερώτησή μας στο σημείο αυτό- και το καράβι αυτό θα δρομολογήσει την πορεία του στη γραμμή. Επομένως, συνεταιριζόμαστε οι δύο δήμοι, το Πανεπιστήμιο και οι ιδιοκτήτης του πλοίου, ενώ ζητήσαμε επιπλέον στην τελευταία συνάντηση που κάναμε με τις πρυτανικές αρχές να μπει στο εγχείρημα και το Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής, ώστε να μας συντρέξει και αυτό. Αυτό είναι κάτι που το δέχτηκε το Υπουργείο και μάλιστα αυτό αναφέρεται και στο τελευταίο Δελτίο Τύπου που είχαμε εκδώσει από κοινού για το θέμα”, θα επισημάνει ο Δήμαρχος επ αυτού.

Εύλογη απορία μας είναι αν είναι πιθανό στην περίπτωση ευόδωσης του σχεδίου αυτού να υπάρχουν δύο διαφορετικά πλοία στη γραμμή και κατ επέκταση αν το ηλεκτρικό πλοίο μοιραία θα λειτουργεί ανταγωνιστικά με το συμβατικό. Να πώς τοποθετείται ο έμπειρος αυτοδιοικητικός σχετικά: “Οφείλω να ενημερώσω τους αναγνώστες σας ότι με βάση το πρόγραμμα που προανέφερα, ενδέχεται το ηλεκτρικό πλοίο να μην έχει καθόλου εισιτήριο. Εμείς δεν θέλουμε να λειτουργήσουμε σε βάρος του άλλου πλοιοκτήτη ούτε φρενάρουμε κανέναν. Άλλωστε, έχουμε την πρόθεση, όπως προείπα, να ενισχύσουμε οικονομικά το συμβατικό πλοίο. Ωστόσο, δεν είναι απίθανο να ξεκινήσει το καράβι αυτό αλλά στην πράξη να μη “βγει” οικονομικά. Αν επομένως για όποιο λόγο πιθανόν κάποια στιγμή επιλέξει να αποσυρθεί, εμείς θα μείνουμε χωρίς σύνδεση; Εμείς σε κάθε περίπτωση κάνουμε την προσπάθειά μας για να έχουμε κάτι βιώσιμο. Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί ένα διπλό ενεργειακό λιμάνι, που είναι επιδοτούμενο και που θα είναι το πρώτο σε όλη τη χώρα”.

Θέσαμε υπόψη του Δημάρχου Δωρίδας, του πλέον υπεύθυνα θεσμικά προσώπου, ότι το τελευταίο διάστημα, και με αφορμή αφενός την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του ΧΥΤ στο Βαρτό και αφετέρου τις συμβάσεις που έχει υπογράψει ο ΦοΔΣΑ -διαχειριστής του Χώρου- με τους δήμους Αιγιαλείας και Δυτικής Μάνης για τη μεταφορά των απορριμμάτων τους εκεί, τη διακίνηση σεναρίων, σύμφωνα με τα οποία η γραμμή κατ ουσίαν επαναλειτουργεί κυρίως για η μεταφορά αυτών των απορριμμάτων στο νέο ΧΥΤ της Φωκίδας. Ο Γιώργος Καπεντζώνης χαμογελάει με νόημα και είναι απόλυτα κατηγορηματικός για αυτό:

“Απολύτως καμία σχέση. Αυτά είναι τα συνήθη σενάρια συνωμοσιολογίας με τα οποία πια έχουμε μάθει να ζούμε. Εμείς την επαναλειτουργία της γραμμής την παλεύουμε σθεναρά τα τελευταία έξι χρόνια και η τελική φάση για να φτάσουμε εδώ, να ξαναρχίζει δηλαδή η γραμμή, διαρκεί πάνω από ενάμιση χρόνο”, θα σημειώσει αρχικά, για να προσθέσει: “Εξ άλλου δεν είναι ακόμα οριστικό ότι το Αίγιο θα φέρει τα σκουπίδια του στην Άμφισσα. Εξετάζουν κι άλλες λύσεις, μπορεί να δουν ότι τελικά δεν τους συμφέρει. Επιπλέον, δεν γνωρίζω αν θα χρειάζεται ειδική άδεια το πλοίο για να μεταφέρει σκουπίδια. Κάτι τέτοιο γίνεται και με αυτόν που μεταφέρει τα απορρίμματα από τα Τριζόνια. Τον βάλανε να βγάλει ειδικές άδειες για το σκοπό αυτό. Από την άλλη, η εταιρεία που βάζει στη γραμμή το συμβατικό καράβι θα κάνει φυσικά τις κινήσεις της για να βρει πελατεία. Θα αποτανθεί σε επιμελητήρια, σε φορείς, και καλά θα κάνει. Αλλά με τα σκουπίδια δεν έχει παίξει κάτι, αυτό είναι σίγουρο”.

 

Ο ΦοΔΣΑ, ο Βαρτός και οι δυνατότητες του Δήμου

Σε μια από τις τελευταίες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας, πριν από ελάχιστες εβδομάδες, η οποία διακρίθηκε από ένταση, ο Δήμαρχος Δωρίδος προκάλεσε αίσθηση παρεμβαίνοντας και προτείνοντας, αν συνεχιστούν οι διχοστασίες και η προώθηση επιμέρους συμφερόντων μεταξύ των δήμων, να “σπάσει” ο Φορέας στα τρία. Θελήσαμε, επομένως, να μας αναλύσει τη θέση του αυτή. Καθώς αυτονόητα πρόκειται για κάτι που έχει την αξία του. “Ο ΦοΔΣΑ καλύπτει όλη τη Στερεά, ενώ έχει βγει Διαπιστωτική Πράξη από την Αποκεντρωμένη σύμφωνα με το νέο νόμο να μπουν και οι δήμοι της Βοιωτίας που ως τώρα δεν συμμετείχαν. Κάτι για το οποίο οι δήμοι αυτοί έχουν προσφύγει εναντίον νομικά, να μείνουν μόνοι τους. Μιλάμε για Λιβαδειά, Δίστομο/Αντίκυρα και Ορχομενό.  Αυτό είναι το ένα”, τονίζει σχετικά.

“Από την άλλη, ο Δήμος Χαλκιδέων έχει ένα έργο και λέει δεν θέλουμε να το κάνουμε όπως λέει ο ΦοΔΣΑ, θέλουμε να το κάνουμε αλλιώς. Κι υπάρχει διαφωνία αν γεμίζει σε δύο χρόνια ή σε έξι μήνες, με κίνδυνο ποινικών ευθυνών για όλους τους δημάρχους, αν ξεχειλίσουν τα σκουπίδια. Ο Δήμος Λαμιέων, πάλι, και μιλάμε για τους δύο μεγαλύτερους δήμους της Στερεάς, είχε δημοπρατημένο έργο, 6 εκ ευρώ από το ΦοΔΣΑ, το απεντάξανε γιατί θέλουνε να το κάνουν οι δικές τους τεχνικές υπηρεσίες. Οπότε, τους λέω εγώ: Άμα είναι να τσακωνόσαστε εσείς και να φωνάζετε, κι όταν Λαμία και Χαλκίδα έχετε το 63% των σκουπιδιών της Περιφέρειας, αλλά τραβάτε το δρόμο σας, δεν έχει νόημα να πηγαίνουμε όλοι μαζί. Γιατί όλοι εμείς οι υπόλοιποι να έχουμε ποινικές ευθύνες όταν θα καίγονται τα δικά σας τα σκουπίδια; Δεν κατάλαβα! Εξάλλου, είναι και νόμιμο. Μέχρι τρεις διαφορετικούς φορείς προβλέπει ο νόμος”, απαντάει με ενάργεια και γλαφυρότητα ο επικεφαλής της δωρικής δημοτικής Αρχής. Θέση που ταρακούνησε τα μέλη του Φορέα στη συνεδρίαση, με αποτέλεσμα να λειανθούν οι γνώμες και να παρακαμφθεί η ένταση.

Εν συνεχεία, τού θέσαμε υπόψη τη θέση Ταγκαλή στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο Δελφών αναφορικά με τη δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤ στο Βαρτό, που ξεκίνησε πρόσφατα, ότι αποτελεί πρόβλημα ότι η Δωρίδα, κόντρα στις συμφωνίες, δεν πηγαίνει εκεί τα δικά της απορρίμματα δυσχεραίνοντας την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. “Στη δοκιμαστική δεν φέρνουμε στο Βαρτό τα σκουπίδια. Δεν ισχύει ότι δεν θα τα πάμε εκεί όταν αυτός λειτουργήσει μόνιμα. Ούτως ή άλλως, η δική μας ποσότητα είναι μικρή και δε νομίζω ότι συνιστά σημαντικό ζήτημα. Εμείς έχουμε το διαγωνισμό με τη δημοτική ενότητα Ευπαλίου και το Ελεγκτικό είπε ότι αν πάμε τώρα στο Βαρτό, θα είναι κατάτμηση, κάτι που απαγορεύεται. Καθυστερούμε στο να πάμε το οργανικό εκεί, δεν υπάρχει τίποτα άλλο”, απαντάει ο Γιώργος Καπεντζώνης.

Παράλληλα, ρωτήσαμε το Δήμαρχο αν στο προβλεπτό μέλλον προτίθεται να κάνει χρήση των υποστηρικτικών υπηρεσιών του ΦοΔΣΑ για την αποκομιδή ή αν θα το πράξει αυτό με τα δικά του μέσα. Ο Δήμαρχος τοποθετείται σχετικά ως εξής: “Προσωπικό ήρθε, προς το παρόν δεν έχουμε αυτοκίνητα. Στον “αέρα” είναι διαγωνισμός για ένα απορριμματοφόρο και σε πρόγραμμα είναι να πάρουμε άλλα τρία., για τα οποία θα απαιτηθεί λίγος χρόνος παραπάνω, γιατί οι διαγωνισμοί απαιτούν αυτό το χρόνο. Μέχρι τότε, είμαστε υποχρεωμένοι να βγάλουμε σε διαγωνισμό το Ευπάλιο, μιας και τα παλιά μας οχήματα είναι σε άθλια κατάσταση και βγάζουν συνεχώς προβλήματα. Χρήση των υπηρεσιών κάνουμε μόνο στα Τριζόνια με έναν εργάτη σε καθημερινή βάση. Τα Τριζόνια έχουν τριακόσια μεροκάματα το χρόνο. Αυτό δεν συμβαίνει σε άλλο χωριό πουθενά στην Ελλάδα. Αυτή είναι μια παροχή που κάνουμε μέσω ΦοΔΣΑ και άλλη μία η βάρκα στον νησί που βγάζει έξω τα απορρίμματα, καθώς ο Φορέας είναι πιο ευέλικτος σε αυτού του είδους τις συμβάσεις”.

 

Η Υπηρεσία δόμησης, το οργανόγραμμα, ο νέος Γραμματέας και η δημοτική αστυνομία

Πρόσφατα με τροπολογία της η κυβέρνηση όρισε πως κάθε Δήμος, ανεξαρτήτως μεγέθους, οφείλει πλέον να συστήσει δική του υπηρεσία Δόμησης (Πολεοδομία). Η εξέλιξη αυτή αφορά άμεσα το Δήμο Δωρίδας, ο οποίος έως τώρα δεν διέθετε τέτοια υπηρεσία και οι σχετικές ανάγκες καλύπτονταν από το Δήμο Δελφών, με αποτέλεσμα να αναμένεται άμεσα η σύσταση της υπηρεσίας και στη Δωρίδα, όπως σας είχαμε ενημερώσει και σε πρόσφαστη έκδοσή μας. “Είναι βέβαια γενικότερο το θέμα της υποστελέχωσης όλων των δήμων, και του δικού μας βεβαίως, σε υποστελέχωση τεχνικού προσωπικού. Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης είναι σε σωστό δρόμο για την κάλυψη των αναγκών αυτών. Εμείς, επειδή έχουμε ξεκινήσει ήδη πριν τις εκλογές το νέο οργανόγραμμα, έχουμε φροντίσει να υπάρχει σε αυτό τμήμα Πολεοδομίας. Θα προσπαθήσουμε να το στελεχώσουμε, έστω και με υποτυπώδη τρόπο στην αρχή, αλλά η εξέλιξη αυτή είναι ένας λόγος παραπάνω να διεκδικήσουμε την πρόσληψη κάποιου μηχανικού”, αναφέρει ο Γ. Καπεντζώνης.

Αναφορικά με τον χρονικό ορίζοντα έναρξης της λειτουργίας της υπηρεσίας θα τονίσει ότι η διαδικασία από πλευράς κυβέρνησης βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης -“εμείς έχουμε κάνει ήδη τρεις συσκέψεις σχετικά και τη Δευτέρα έχουμε την τελευταία”, επισημαίνει- και ότι η δημοτική Αρχή είναι στην τελική ευθεία να έρθει το θέμα στην Εκτελεστική Επιτροπή και εν συνεχεία στο δημοτικό συμβούλιο, μαζί με το νέο Οργανόγραμμα, κάτι που υπολογίζει ότι θα γίνει το Σεπτέμβριο.

Η τελευταία αυτή αποστροφή φέρνει την κουβέντα ακριβώς στο νέο οργανόγραμμα του Δήμου. Σε παλαιότερη επικοινωνία μας, ο επικεφαλής της δωρικής δημοτικής διοίκησης μας είχε εκμυστηρευτεί πως έχει καταλήξει και στο πρόσωπο του Γραμματέα του Δήμου, το οποίο εντούτοις δεν θέλει να δημοσιοποιήσει στην παρούσα χρονική στιγμή, αν και τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα βγει στον “αέρα” η προκήρυξη για τη θέση. Είναι, ωστόσο, πιο αναλυτικός για την σύσταση της Υπηρεσίας εσωτερικού Ελέγχου στο Δήμο, που δημιουργείται στο πλαίσιο του νέου οργανογράμματος.

“Πρόκειται για μεγάλη διευκόλυνση των υπηρεσιών. Τι γίνεται εδώ, για να καταλάβει ο κόσμος. Μέχρι τώρα οι αποφάσεις που χρειαζόταν πήγαιναν στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη Λιβαδειά, αφού είχε υπογράψει ο Δήμαρχος και ο αρμόδιος Προϊστάμενος. Αν διαπιστωνόταν κάποια ατέλεια ή έλλειψη, ο Επίτροπος μας το έστελνε πίσω για συμπλήρωση. Αυτό ήταν μεν αρνητικό λόγω των καθυστερήσεων που προέκυπταν στη λειτουργία του Δήμου, αλλά παράλληλα όσοι υπέγραφαν ήταν καλυμμένοι, γιατί έπρεπε να το δει και να υπογράψει και ο Επίτροπος. Τώρα, δεν υπάρχει αυτό, η Λιβαδειά ελέγχει και καταλογίζει σφάλματα, τα οποία πια επιβαρύνουν, ακόμα και οικονομικά, το Δήμο. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερη υπευθυνότητα στην υπογραφή κάποιου υπαλλήλου και θα ελέγχεται από τη νέα δική μας υπηρεσία σε συνεργασία με νομικούς και όποιους χρειάζεται, με αποτέλεσμα να προχωράει η διαδικασία πιο γρήγορα”, εξηγεί ο Δήμαρχος.

Επιπλέον, η είδηση που βγαίνει από την κουβέντα μας μαζί του είναι ότι η δημοτική Αρχή εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο σύστασης δημοτικής αστυνομίας. Το πεδίο δράσης της θα είναι τα σημεία ενδιαφέροντος, όπου υπάρχει μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα, ενώ θα δώσει λύσεις και με το σοβαρό ζήτημα της κυκλοφορίας ζώων εντός του οικιστικού ιστού σε διάφορα σημεία του Δήμου (πχ Λιδωρίκι).

 

Τα αντισταθμιστικά

Από την συζήτηση με τον Γιώργο Καπεντζώνη προφανώς και δεν μπορούσε να λείψει και το μεγάλο ζήτημα των αντισταθμιστικών. Τελευταία εξέλιξη ήταν η συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδάτινων Πόρων της Επιτροπής Περιβάλλοντος στη Βουλή, ζήτημα για το οποίο πριν ελάχιστες εβδομάδες η Εν Δελφοίς είχε αναλυτικό ρεπορτάζ. Για το τι περιμένουμε στο αμέσως προσεχές μέλλον, μας ενημερώνει ο Δήμαρχος: “Περιμένουμε την έλευση του κλιμακίου της Βουλής, προκειμένου να δουν από κοντά την πραγματική διάσταση του προβλήματος. Θεωρώ ότι θα είναι κάτι χρήσιμο και θα προσθέσει και στη συζήτηση που έγινε στη Βουλή, η οποία ήταν ιδιαίτερα θετική για εμάς”. Στην ερώτησή μας σχετικά με το τι μπορούμε να περιμένουμε από το κλιμάκιο, ο συνομιλητής μας θα σταθεί στην αναγνώριση από πλευράς τους αλλά και του ελληνικού κοινοβουλίου συνολικότερα του προβλήματος ως εθνικού και στο να κάνουν τις δέουσες ενέργειες παράλληλα με τις δικές μας ενέργειες. “Η αλληλογραφία ήταν εξαιρετική, ούτε παραγγελία να την είχαμε. Αναγνώρισαν ότι το θέμα δεν είναι ο βιολογικός της Βραίλας ή του Λιδωρικίου, αλλά της δεξαμενής από όπου υδρεύεται η μισή Ελλάδα. Άρα, έθεσαν το ζήτημα στην σωστή του βάση, ότι δεν είναι τοπικό ή περιφερειακό θέμα, αλλά μείζον εθνικό. Είναι, με άλλα λόγια, δικό τους θέμα και πρέπει να το λύσουν”, απαντάει άκρως επεξηγηματικά, νομίζουμε.

Πρόσθετα, ρωτήσαμε για το αν αναμένει κάποια βοήθεια στο ζήτημα από την ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ, με την οποία συναντήθηκε το πρωί της Δευτέρας στο Δημαρχείο του Λιδωρικίου, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκδήλωσης για την κυβερνητική πρόθεση περί ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ. Ο Γιώργος Καπεντζώνης μας είπε ότι οι εργαζόμενοι θα ζητήσουν τη συμμετοχή δημάρχων των περιοχών ενδιαφέροντος στο ΔΣ της εταιρείας. “Εμείς το έχουμε ζητήσει από παλιά αυτό, να εκπροσωπούνται και οι τοπικές κοινωνίες στο ΔΣ. Η εταιρεία έχει αποθεματικό για έργα πάνω από 250 εκ ευρώ. Από αυτά τα λεφτά που θα πάρεις, Υπουργέ, γιατί δεν βάζεις 10 να φτιάξουμε το βιολογικό; Για αυτό το ζήτημα, επομένως, αν ήμουν στο ΔΣ θα το ήξερα εκ των έσω, αν ήμουν μέλος του ΔΣ, θα είχαμε καλύτερη εικόνα και θα πιέζαμε ασφαλέστερα. Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν θα έλυνε από μόνο του το πρόβλημα, του οποίου η θεραπεία είναι άθροισμα πραγμάτων”, τονίζει ο Δήμαρχος Δωρίδας, για να προσθέσει στη συνέχεια: “Εκεί που είμαστε επιφυλακτικοί είναι στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη της ΕΥΔΑΠ. Ενώ, δηλαδή, διεκδικούμε 4 εκ το χρόνο, δεν μπορούμε να ικανοποιηθούμε με το να μας δώσουν πχ δύο υδροφόρες και μετά να μας λένε ότι είσαστε καλυμμένοι, σας έχουμε βοηθήσει και μετά να μην μπορούμε να μιλάμε. Αν σε μαγαρίσουν με αυτό τον τρόπο, μετά το χάνεις το παιχνίδι…”

 

Τι προσδοκά η δημοτική Αρχή από τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια

Στην τελευταία συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο έλαβε την απόφαση να υποβάλει προτάσεις για τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, όπως πλέον λέγονται τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια και τα ΣΧΟΑΑΠ. Προτεραιότητα, με βάση την υπάρχουσα ωριμότητα των μελετών, δόθηκε στις δημοτικές ενότητες Τολοφώνος και Ευπαλίου, σε δεύτερο χρόνο στη Δ.Ε. Λιδωρικίου και εν συνεχεία σε εκείνη των Βαρδουσίων, όπως σας ενημερώσαμε αναλυτικά σε πρόσφατο ρεπορτάζ μας. Για το τι προσδοκά η δημοτική Αρχή και το τι σημαίνει με απλά λόγια για τον μέσο δημότη η εξέλιξη αυτή ο επικεφαλής της δημοτικής διοίκησης -και Πολιτικός Μηχανικός κατά την επαγγελματική και επιστημονική ιδιότητα- αναφέρει στην Εν Δελφοίς:

“Θα υπάρξουν πολλά οφέλη. Μιλάμε για ρυμοτομικά σχέδια που ρυθμίζουν τις χρήσεις γης και όλη τη λειτουργία μας σε κάθε σημείο του Δήμου. Δεν θα είναι παντού τα ίδια τα σχέδια. Αλλού είναι οικονομική ζώνη -πχ Μαλάματα- αλλού παραλιακό μέτωπο, είναι οι περιοχές natura που χρήζουν προστασίας, αλλά να μπορούμε να κάνουμε και μικρές μονάδες αγροτουρισμού ή κάτι άλλο. Όλα αυτά, λοιπόν, για να γίνουνε χρειάζονται ένα ρυθμιστικό σχέδιο που είναι τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια. Αυτές οι μελέτες ως τώρα ήταν ακριβές και δεν μπορούσε να τις “σηκώσει” οικονομικά ο Δήμος. Τώρα όμως η δαπάνη καλύπτεται από το κράτος, κάτι που είναι πολύ σοβαρή θετική εξέλιξη”.

“Επιπλέον, ο νέος νόμος πλέον απαγορεύει την ιδιωτική ρυμοτομία, κάποιος δηλαδή σε μια δική του έκταση να κόβει ένα δρόμο όπως τον συμφέρει ώστε να προκύψουν οικοδομήσιμα οικόπεδα προς πώληση και μετά να πρέπει ο Δήμος να ελέγξει τη ρυμοτομία του χώρου. Πλέον, η ρυμοτόμηση δεν μπορεί να είναι ιδιωτική, κάτι που διευκολύνει τη δουλειά του Δήμου, και είναι επίσης κάτι που έχουμε κάνει σε δύο περιπτώσεις στο παρελθόν, στη Χιλιαδού και την Πάνορμο. Αυτά τα ζητήματα έρχεται να λύσει ο νέος νόμος για τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια. Και προσδοκούμε να λύσουμε πολλά τέτοια υπαρκτά προβλήματα”, θα προσθέσει ο Δήμαρχος Δωρίδος.

Απορία δική μας ήταν αν επαρκεί το προσωπικό των τεχνικών υπηρεσιών για αυτή τη δουλειά. Ο Γ. Καπεντζώνης απαντάει σε αυτό ως εξής: “Όταν έχουμε ένα τεχνικό πρόγραμμα που το έχουμε πάει από τα 3 εκ ευρώ στα 16 εκ ευρώ, κι αυτο με τους ίδιους μηχανικούς, προφανώς δυσκολευόμαστε. Στο οργανόγραμμα έχουμε βάλει επιπλέον μηχανικούς και αναμένουμε, αλλά και διεκδικούμε ταυτόχρονα, βοήθεια. Ήδη μας ήρθε μια Πολιτικός Μηχανικός από την Αμφίκλεια με το πρόγραμμα της κινητικότητας και η συμβολή της είναι σημαντική. Πιστεύω ότι θα ανταποκριθούμε αλλά σε κάθε περίπτωση χρειαζόμαστε ενίσχυση από την Πολιτεία”.

πηγή: fokidanews.gr 

 

 

 

 

 

 

 

Προτεινόμενα άρθρα