Πρώτα δείγματα θετικά για την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού

Η Ναυπακτία και πάλι στους κορυφαίους προορισμούς της δυτικής Ελλάδας

Μπαίνοντας σιγά σιγά σε καλοκαιρινούς ρυθμούς, με τη θερμοκρασία να προσαρμόζεται στα δεδομένα της εποχής, αλλά και τη διάθεση του κόσμου να συμβαδίζει με το κλίμα της, η Ναυπακτία μοιραία ετοιμάζεται για τη δική της διείσδυση διεκδικώντας ένα κομμάτι από την τουριστική πίτα. Το ερώτημα «πώς ετοιμάζεται;», είναι σημαντικό, βέβαια, όπως σημαντικό είναι και το ποια δείγματα υπάρχουν σήμερα σχετικά με την κίνηση ή τις διαθέσεις του κόσμου για τις επιλογές προορισμών. Σε συνέχεια της περσινής καλής χρονιάς, μετά φυσικά από την άρση των πρώτων περιοριστικών μέτρων, η περιοχή φιλοδοξεί και πάλι να πάρει ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο από εκείνους που θα επιλέξουν τη δυτική Ελλάδα, αποτελώντας γιατί όχι και τον πρώτο προορισμό στις προτιμήσεις τους.

Η πρώτη καταγραφή των στοιχείων, λίγο πριν μπούμε στον Ιούνιο, κάνει τους επαγγελματίες του κλάδου των ξενοδοχείων να αισθάνονται αισιόδοξοι πως το καλοκαίρι του 2021 η Ναύπακτος θα πάει αρκετά καλά από πλευράς επισκεψιμότητας, και σίγουρα καλύτερα από την περασμένη χρονιά, εκεί όπου χάθηκαν αρκετές εβδομάδες λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών. Τόσο σε επίπεδο κρατήσεων, όσο και στην εκδήλωση ενδιαφέροντος, για αρχή, δεν είναι λίγοι εκείνοι που «ψάχνουν» την περιοχή στο χάρτη, κυκλώνοντάς την ως μία από τις πιθανές επιλογές τους. Κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα, με ασφαλή πρόσβαση λόγω και της κατασκευής των νέων οδών (Ολυμπία και Ιόνια), αλλά και χωρίς συνωστισμό κατά τις μετακινήσεις, αφού φτάνει κανείς μπαίνοντας στο αυτοκίνητό του αποφεύγοντας καράβι και αεροπλάνο, η Ναύπακτος ήδη «πλασάρεται» σε δημοσιεύματα ως τοπ προορισμός για την καλοκαιρινή σεζόν.

Καλύτερα από το 2020

Σε επικοινωνία που είχαμε με επαγγελματία στο χώρο των ξενοδοχείων της πόλης, μας είπε καταρχάς ότι σήμερα το κλίμα και η διάθεση του κόσμου, έτσι όπως τουλάχιστον διαφαίνεται, είναι καλύτερα από το 2020. Και εδώ βέβαια τίθεται πάντα η σύγκριση με το που ήμασταν, που είμαστε και που πάμε, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει πως δεν θα πρέπει να τεθούν στόχοι μακροπρόθεσμοι, σε έναν σχεδιασμό που θα είναι σε άλλη πολύ πιο δομημένη βάση. Το 2020 άλλωστε ήταν μία χρονιά με «καμένους» τους μήνες Μάιο και εν μέρει τον Ιούνιο, κάτι που ήδη φαίνεται πως το 2021 έχει αποφύγει. Κι αυτό γιατί το μήνα που διανύουμε, και φυσικά μιλάμε για τα Σαββατοκύριακα, η πληρότητα ήταν σε επίπεδο κοντά στο 70%, σύμφωνα με αυτό που μας μετέφερε ο συνομιλητής μας, ενισχύοντας αυτή την τάση φυσικά και δράσεις όπως είναι το  «Hellas Rally Raid» που είναι σε εξέλιξη.

«Τον Ιούνιο, και πολύ περισσότερο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο θα πάμε καλά ως περιοχή», μας είπε σε συνέχεια της συζήτησής μας, τονίζοντας βέβαια πως οι δύο από τους τρεις αυτούς μήνες ήταν και το 2020 σε καλό επίπεδο, με τη διαφορά για φέτος όμως να γίνεται στον πρώτο, εκεί όπου η πόλη φαίνεται πως θα μπει με σχετικά καλές προϋποθέσεις στη σεζόν. Στο ερώτημα από που έρχεται κατά κύριο λόγο αυτός ο κόσμος, η Αττική είναι πρώτη στη λίστα, χωρίς να λείπουν φυσικά και οι άλλες περιοχές της χώρας, ενώ το δικό της μερίδιο κατέχουν και οι από το εξωτερικό ορμώμενοι. Φέτος, επίσης, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά φαίνεται πως θα κινητοποιηθούν και οι εκδρομές των γκρουπ, οι οποίες πάντα αποτελούσαν για την περιοχή μία πολύ καλή ομάδα επισκεπτών.

«Η εύκολη και ασφαλής πρόσβαση, η αποφυγή συνωστισμού, ακόμα και το ότι δεν χρειάζεται να κάνεις test για τον ιό για να ταξιδέψεις και να φτάσεις στην πόλη είναι λόγοι που μας κάνουν ελκυστικό προορισμό γι’ αυτό το καλοκαίρι», μας τόνισε, δείχνοντας πως η αισιοδοξία δεν λείπει, ακόμα κι αν τα πράγματα εδώ και αρκετούς μήνες ήταν στη χειρότερή τους φάση. Διότι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για έναν κλάδο που από την επιβολή των περιοριστικών μέτρων τον περασμένη Νοέμβριο, έως και πριν λίγο, ήταν επί της ουσία κλειστός.

Μην κοιτάμε μόνο το καλοκαίρι

«Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι μήνες που η πόλη πάντα πήγαινε καλά και πάντα θα πηγαίνει. Το ζητούμενο είναι η επιμήκυνση αυτής της περιόδου», μας είπε άλλος επαγγελματίας του κλάδου, στρέφοντας το βλέμμα προς τους πρώτους μήνες του Φθινοπώρου, το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, εκεί όπου το 2020 ο χώρος των ξενοδόχων της περιοχής είδε τις προσδοκίες του να καταποντίζονται. «Ελπίζουμε φέτος να μην είναι έτσι τα πράγματα», μας είπε, προτρέποντάς μας να μην εστιάζουμε όταν μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη της περιοχής στο καλοκαίρι, αφού όπως μας τόνισε «το καλοκαίρι πάντα ήταν και πάντα θα είναι καλό. Αυτό όμως δεν δίνει ταυτότητα προορισμού». Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν βέβαια και όλοι εκείνοι από τις γύρω περιοχές που επιλέγουν τη δική μας για προορισμό της μίας ημέρας, τονώνοντας αρκετά την οικονομία του τόπου.

Ο ρόλος του δήμου

Πως σχεδιάζει όμως ο δήμος να προσθέσει αξία στον τόπο, κάνοντάς τον πιο ελκυστικό, φέρνοντας την εικόνα αυτού μπροστά στα μάτια των εν δυνάμει επισκεπτών; Κατά κοινή ομολογία την προηγούμενη χρονιά έγινε μία πολύ καλή προσπάθεια, καταρχάς με την παραγωγή ενός κεντρικού σποτ, αλλά και των υπολοίπων μικρότερων με πρωταγωνιστές γνωστά πρόσωπα που έλκουν την καταγωγή του από εδώ. Το μήνυμα μέσω αυτών έφτασε αρκετά μακριά, μέσω των ηλεκτρονικών μέσω προβολής, αλλά και με τις συχνές εμφανίσεις προσώπων, του δήμου κατά κύριο λόγο, στα μεγάλα μέσα ενημέρωσης μιλώντας για το τουριστικό μας προϊόν. Δεν έλειψαν φυσικά τα αφιερώματα, ενώ ως αρκετά σημαντική αξιολογήθηκε και η παρουσία διαφημιστικών στο μετρό και το τραμ της πρωτεύουσας. Η εικόνα της Ναυπακτίας έπαιξε πολύ κι αυτό ως συνέχεια μεταφράστηκε, έως ένα βαθμό, και ως κίνηση της περιοχής.

Πάνω σε αυτή τη δουλειά θα πατήσει και φέτος ο δήμος, συνεχίζοντας την αναπαραγωγή των σποτ μέσω των social media, αλλά και φροντίζοντας εκ νέου να υπάρξουν αφιερώματα στον τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, καθώς και παρουσία σε εκπομπές της τηλεόρασης. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη φαρέτρα του υλικού που υπάρχει για την προώθηση αναμένεται να μπει και ένα νέο «προϊόν», αυτό των γεφυριών της Ναυπακτίας, όπου θα γίνει φωτογράφιση και βιντεοσκόπησή τους, αποτελώντας πια μία ξεχωριστή ενότητα, κατά τα πρότυπα της Περιφέρειας Ηπείρου για παράδειγμα, για εκείνους που αρέσκονται στο να τα εξερευνούν. Στο δήμο, βέβαια, αυτή την περίοδο έχουν εστιάσει στον προγραμματισμό των όσων θα γίνουν για τα 450 χρόνια από την Ναυμαχία της Ναυπάκτου, θέλοντας να είναι αυτό ένα κομβικής σημασίας ζήτημα, το οποίο φυσικά θα προσδώσει αξία και στο τουριστικό προϊόν του τόπου.

Εδώ, βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί καταλήγοντας πως για την προβολή της περιοχής έχει γίνει και μία μελέτη, πρόσφατα το θέμα αυτής ήρθε και στο δημοτικό συμβούλιο, την οποία για την ώρα αγνοούμε πως ο δήμος θα αξιοποιήσει. Το μόνο σίγουρο είναι πως την πληρώσαμε, την παραλάβαμε, και τώρα λογικά περιμένουμε τη συνέχεια αυτής…

 

Προτεινόμενα άρθρα