Page Nav

HIDE
HIDE

Grid Style

GRID_STYLE

Post/Page

FALSE

Weather Location

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

latest

Από τα πεζοδρόμια στα απορριμματοφόρα-Η αλλαγή στο «Φιλόδημος ΙΙ» που έφερε διαφωνίες

Το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας αποφάσισε κατά πλειοψηφία να βγάλει από το «Φιλόδημος ΙΙ» το έργο των πεζοδρομίων ανατολικ...



Το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Ναυπακτίας αποφάσισε κατά πλειοψηφία να βγάλει από το «Φιλόδημος ΙΙ» το έργο των πεζοδρομίων ανατολικά της Ναυπάκτου και στη Θέρμου, προκρίνοντας την προμήθεια 4 απορριμματοφόρων και 1 καθαριστή κάδων. Ο δήμαρχος δεσμεύτηκε πως αυτό δεν σημαίνει πως το έργο δεν θα γίνει, τονίζοντας πως θα πραγματοποιηθεί στη διάρκεια της θητείας, αλλά από τα έσοδα της ΣΑΤΑ. Η εξέλιξη έφερε σε θέση μάχης τις τρεις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, Λουκόπουλου, Κοτσανά και Γούλα, οι οποίες μάλιστα έδειξαν διάθεση να μην εγκαταλείψουν το θέμα.

Το θέμα εισηγήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Βασίλης Γκίζας, ο οποίος αναφέρθηκε αρχικά στην ανάγκη ανανέωσης του στόλου των απορριμματοφόρων του δήμου, τονίζοντας πως θα εξυπηρετήσει και στην ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και στην εξοικονόμηση χρημάτων. Λέγοντας πως το μέσω κόστος συντήρησης των οχημάτων ανά έτος φτάνει στα 110.000 ευρώ, εστίασε στο ότι για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα να γίνει αγορά τέτοιων οχημάτων μέσω των 710.000 που δίνει το Φιλόδημος. Βάζοντας στη συζήτηση το έργο των πεζοδρομίων, το οποίο και πρότεινε να αντικατασταθεί, υποστήριξε πως αυτό προϋποθέτει να υπάρχουν συγκεκριμένες μελέτες,  κυρίως απορροής υδάτων και υδραυλικές, οι οποίες όμως στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν για τις δύο περιοχές της Ναυπάκτου που γίνεται η συζήτηση. Δεσμεύτηκε πως θα είναι πρώτης προτεραιότητας ζήτημα που θα δρομολογήσει, ώστε στη θητεία του να γίνει και το έργο των πεζοδρομίων, ξεκαθαρίζοντας πως πηγή χρηματοδότησης θα είναι η ΣΑΤΑ. Κλείνοντας, μάλιστα, και θέλοντας να υπερτονίσει την ανάγκη το έργο να γίνει όπως πρέπει, σχολίασε το ήδη κατασκευασμένο πεζοδρόμιο στο Σκα, λέγοντας πως έγινε χωρίς τις συγκεκριμένες μελέτες, με αποτέλεσμα ο δήμος να τρέχει στη συνέχεια να βρει λύση, που κόστισε επιπλέον 50.000 ευρώ, έχοντας και το θετικό ότι δίπλα ακριβώς ήταν ο Σκας.

Ερωτηθείς για το εάν είναι ενήμερες για την απόφαση αυτή οι κοινότητες Λυγιά, Ξηροπηγάδου αλλά και Ναυπάκτου, απάντησε πως αυτό δεν αποτελεί προαπαιτούμενο για κάποια απόφαση, ενώ ειπώθηκε ακόμα ότι στην περίπτωση που δοθεί κάποια έκπτωση στο Φιλόδημος από ένα έργο τότε τα υπόλοιπα χρήματα επιστρέφονται στο κράτος. Ο Α. Κοτσανάς ρώτησε για το εάν υπάρχουν μελέτες για τα πεζοδρόμια στη Θέρμου, με το δήμαρχο να απαντά ότι αυτές που εστιάζει στην παρούσα φάση όχι, ισχυρισμό που δεν αποδέχτηκε ο πρώην αντιδήμαρχος, καθώς υποστήριξε ότι στη συγκεκριμένη περιοχή δεν απαιτούνται καθώς υπάρχουν φυσικοί αποδέκτες για τα νερά.

Η πρόταση Λουκόπουλου
«Πως συνδέουμε δύο άσχετα πράγματα μεταξύ τους», είπε ο Τ. Λουκόπουλος, λέγοντας πως για την ανανέωση του στόλου έχει τη δέσμευση του ΤΠκΔ ότι ο δήμος μπορεί να πάρει δάνειο, με δόση μόλις 60.000 το χρόνο. «Καταργούμε τα πεζοδρόμια και βάζουμε σε κίνδυνο τη ζωή μιας περιοχής», είπε ο πρώην δήμαρχος, θέτοντας και ζήτημα αισθητικής, συγκρίνοντας το τμήμα που ήδη πεζοδρομήθηκε με αυτό  που είναι στην… αναμονή.

Υπέρ ο Γ. Μπουλές
Για το μεγαλύτερο εχθρό της αυτοδιοίκησης, που δεν είναι άλλος από το λαϊκισμό, μίλησε αρχικά ο Γ. Μπουλές, λέγοντας πως ουδείς διαφωνεί με την αναγκαιότητα των πεζοδρομίων, αφού όμως πριν γίνουν οι απαραίτητες μελέτες ώστε το έργο να γίνει όπως πρέπει. Τόνισε πως είναι προς όφελος του δήμου το ότι με την αγορά των οχημάτων δεν θα χαθούν χρήματα, καθώς οι εκπτώσεις δεν είναι τόσο μεγάλες όσο στα έργα, και τάχθηκε εν τέλει υπέρ της πρότασης του δημάρχου.

Μέτωπο η αντιπολίτευση
Για τακτική της νέας δημοτικής αρχής να αποδομήσει ότι είχε σχεδιάσει η προηγούμενη, έκανε λόγο ο Α. Κοτσανάς, εστιάζοντας και αυτός, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της αντιπολίτευσης, στη σημασία που έχει η ανθρώπινη ζωή, συνδέοντάς τη φυσικά με το έργο των πεζοδρομίων. «Είναι πολιτικό έγκλημα και μην το πράξετε», είπε, για να πάρει το λόγο ακολούθως ο Γ. Γούλας, η οποίος υποστήριξε πως το έργο των πεζοδρομίων αποτελεί χρόνιο αίτημα της κοινωνίας. Για τις μελέτες που είπε ο δήμαρχος τόνισε πως θα μπορούσε να τις κάνει ένας ειδικός συνεργάτης, τασσόμενος και αυτός υπέρ της πρότασης η ανανέωση του στόλου να γίνει με δανεισμό.

Για το πώς δεν έγινε σωστά το έργο των πεζοδρομίων στην περιοχή του Σκα, μίλησε ο Γ. Νταουσάνης, καλώντας το δήμαρχο να δεσμευτεί πως θα κάνει πράξει τα όσα λέει για το έργο στη θητεία του, προτείνοντας μάλιστα αυτός να παρθεί δάνειο για να γίνει το έργο των πεζοδρομίων στο σύνολό του αφού το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει κατά πολύ αυτό που λέγεται.

Διαφωνιών συνέχεια
«Για να εντάξεις ένα έργο στο Φιλόδημος θα πρέπει ή να έχεις έτοιμες μελέτες, ή να το εντάξεις και να εκπονήσεις τις μελέτες έως την έναρξη υλοποίησής του», είπε ο Γ. Σιαμαντάς, διαφωνώντας μάλιστα και με το ότι η έκπτωση χάνεται από το δήμο. «Το έργο των πεζοδρομίων δεν χρειάζεται συνολική διευθέτηση για τα όμβρια παρά μόνο για τη λεκάνη του οδοστρώματος», πρόσθεσε, τονίζοντας ακόμα πως στην περιοχή στα ανατολικά της Ναυπάκτου υπάρχει δίκτυο που το μόνο που θα πρέπει να γίνει είναι να συνδεθεί με τα πεζοδρόμια.

Επιχειρήματα της αντικατάστασης
«Τα πεζοδρόμια θα γίνουν», είπε αρχικά ο Θ, Κοτρωνιάς, υποστηρίζοντας πως εάν ο δήμος πήγαινε τώρα να δημοπρατήσει τις μελέτες, τότε θα τις έπαιρνε το 2021, με κίνδυνο να χάσει το πρόγραμμα αφού έως τότε είναι η διορία του. «Κάνατε το πρώτο πεζοδρόμιο τσαπατσούλικα», είπε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας πως ο δήμος μέσα σε πέντε χρόνια θα έχει πάρει τα χρήματά του πίσω αφού θα έχει γλιτώσει τα έξοδα συντήρησης. Για το ζήτημα του πως θα μαθοδευτεί η διαδικασία ώστε να μη χαθούν χρήματα, μίλησε ο Σπ. Τσέλιος, ξεκαθαρίζοντας και αυτός πως κανείς δεν διαφωνεί με το να γίνουν τα πεζοδρόμια, αλλά όπως πρέπει και με τα όσα προβλέπονται.

Ο Ν. Δημητρόπουλος, αναφερόμενος στη διευθέτηση των ομβρίων είπε ότι ο δήμος έχει ήδη καταθέσει την πρότασή του στο αρμόδιο υπουργείο, παίρνοντας μάλιστα έγκριση τόσο για την περιοχή από Σκα έως Μόρνο, όσο και για εκείνη από τη Λαγκαδούλα έως τα όρια της Ναυπάκτου προς το Αντίρριο. «Πάγια θέση μου είναι ότι για κτίρια και εξοπλισμό η καλύτερη λύση είναι ο δανεισμός», είπε, για να απαντήσει ο αντιδήμαρχος Σ. Παπαβασιλείου, λέγοντας πως δεν τίθεται ζήτημα πιο έργο θα γίνει, αλλά σε ποιο χρόνο και από ποια χρηματοδότηση το κάθε ένα.

Τη σύμφωνή γνώμη του με την αναγκαιότητα και των δύο παρεμβάσεων, εξέφρασε ο Λ. Χρυσανθόπουλος, ενώ στη γραμμή της αντιπολίτευσης τάχτηκε και ο Γ. Ασημακόπουλος, ο οποίος έκανε λόγο για καραμέλα, αναφερόμενος στις μελέτες που δε υπάρχουν, τονίζοντας και αυτός τη σημασία που έχει η ανθρώπινη ζωή, η οποία δεν μπαίνει σε καμία ζυγαριά άλλου θέματος. Η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μυρτώ Κιμινουλάκη είπε ότι το έργο των πεζοδρομίων αξιολογήθηκε πρόσφατα από το τοπικό συμβούλιο ως ένα από τα πλέον σημαντικά για την πόλη, αφού ψηφίστηκε ομόφωνα η συνέχισή τους για το τεχνικό πρόγραμμα του 2020. Το παρών στην αίθουσα έδωσε και ο πρώην αντιδήμαρχος Κ. Καρακώστας, ο οποίος παίρνοντας το λόγο ανέλυσε το πώς ο ισχυρισμός του δημάρχου για την μη ύπαρξη μελετών ξεπερνιέται πολύ εύκολα, «κουμπώνοντας» κατά κύριο λόγο στην τοποθέτηση του Γ. Σιαμαντά.

Η απόφαση και η προειδοποίηση
Η συζήτηση, με έναν μικρό ακόμα κύκλο τοποθετήσεων, έκλεισε με το δήμαρχο να παίρνει το λόγο και να δεσμεύεται για μία ακόμα φορά πως τα πεζοδρόμια θα γίνουν στη διάρκεια της θητείας, αλλάζοντας απλώς τον τρόπο χρηματοδότησής τους. Κατά τη διαδικασία της ψηφοφορίας, προκρίθηκε εν τέλει με τις ψήφους των παρατάξεων Γκίζα, Μπουλέ, Τσουκαλά, και του Γ. Νταουσάνη, η εισήγηση του δημάρχου, με την υπόλοιπη αντιπολίτευση σύσσωμη να λέει όχι στην αντικατάσταση του έργου στο Φιλόδημος από την προμήθεια των οχημάτων, προαναγγέλλοντας μάλιστα αγώνα για να μην περάσει η απόφαση που πάρθηκε.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «εμπρός»

Δεν υπάρχουν σχόλια

Ads Place