Page Nav

HIDE
HIDE

Grid Style

GRID_STYLE

Post/Page

FALSE

Weather Location

Classic Header

{fbt_classic_header}

Header Ad

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

latest

Οι νέες τεχνολογίες σύμμαχος πολίτη και δήμου Ναυπακτίας-Ξεκινά η λειτουργία της εφαρμογής «novoville»

Ήταν Σεπτέμβριος του 2018 όταν ενημερωνόμαστε από το δήμο Ναυπακτίας, με σχετικό δελτίο τύπου, για την εφαρμογή νέων τεχνολογιών στις...



Ήταν Σεπτέμβριος του 2018 όταν ενημερωνόμαστε από το δήμο Ναυπακτίας, με σχετικό δελτίο τύπου, για την εφαρμογή νέων τεχνολογιών στις διοικητικές του δομές μέσω της χρήσης μίας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας επικοινωνίας. Έργο αυτής, κατά βάση, η καταγραφή και παρακολούθηση αιτημάτων των δημοτών που αφορούν στην ίδια την καθημερινότητά τους. Πρόκειται για την εφαρμογή «novoville», η οποία λειτουργεί ήδη σε περισσότερους από 50 δήμους και τέσσερις χώρες, και τα έως σήμερα αποτελέσματά της έχουν βοηθήσει αρκετά στο να εξοικονομηθεί χρόνος αλλά και κόπος, για τη διευθέτηση ζητημάτων, τόσο από την πλευρά των υπηρεσιών, όσο και από εκείνη των πολιτών. Η «ε» σήμερα παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία της νέας υπηρεσίας που σύντομα θα μπορεί να τη χρησιμοποιεί ο δημότης αλλά και ο επισκέπτης του δήμου Ναυπακτίας.  

«Η ευρεία χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων «smartphones» και του διαδικτύου αποτελούν τα νέα μέσα για την άμεση καταγραφή από τους δημότες όλων των προβλημάτων που συναντούν στην καθημερινότητα τους», σημείωνε μεταξύ άλλων η πρώτη ενημέρωση του δήμου Ναυπακτίας για το θέμα, θέτοντας επίσης ως στόχο, σε μελλοντικό χρόνο και με την εξοικείωση όλων,  την αύξηση του επιπέδου διάδρασης μεταξύ δήμου και πολίτη βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο το επίπεδο επικοινωνίας τους.

Τι είναι το «novoville»
Τι είναι όμως η εφαρμογή «novoville»; Καταρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε πως είναι διαθέσιμη για «κατέβασμα» σε τηλέφωνα smartphones με λογισμικό Apple iOS και Google Android, εντελώς δωρεάν. Η Novoville ιδρύθηκε το 2016, από τους Φώτη Ταλάντζη (CEO & Co-founder) και Ηρακλή Μπουραντά (COO & Co-founder). Είναι μια ελληνική νεοφυής εταιρεία που όπως λένε οι άνθρωποί της, «ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ανάγκη  για   μι πιο συμμετοχική, σύγχρονη και διαφανή τοπική διακυβέρνηση». Όραμα και στόχος της είναι να διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών αλλά και να μετασχηματίσουν τις δημοτικές υπηρεσίες καθιστώντας τες περισσότερο προσβάσιμες και αποτελεσματικές, με επίκεντρο πάντα το δημότη.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα Novoville, στην πλήρη λειτουργία της, βοηθά τους δήμους να δημιουργήσουν μια αμφίδρομη σχέση επικοινωνίας με τους δημότες, να διαχειρίζονται εύκολα όλα τα αιτήματα και τις πληρωμές, να αυτοματοποιούν τις διαδικασίες τους και να λαμβάνουν   τεκμηριωμένες αποφάσεις βάσει πραγματικών δεδομένων, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος λειτουργίας τους. Παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τις δημοτικές αρχές, μέσω της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (mobile app), της web εφαρμογής, καθώς και μέσω άλλων δημοφιλών chat εφαρμογών.

Η Novoville, θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης, συνεργάζεται με επιτυχία με περισσότερους από 50 δήμους σε 4 ευρωπαϊκές χώρες και έχει αναδειχθεί ως μία από τις 10 καλύτερες startup εταιρείες της Ευρώπης στον τομέα του Government Technology (GovTech).

Τι προσφέρει η πλατφόρμα Novoville
H πλατφόρμα Novoville, επαναλαμβάνουμε στην πλήρη λειτουργία της, διευκολύνει την επικοινωνία δήμου - δημότη αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια (mobile apps, web, chatbots, κοινωνικά δίκτυα κ.α.). Από την υποβολή ενός αιτήματος ή την πληρωμή ενός εισιτηρίου στάθμευσης μέχρι την συμμετοχή σε μια διαβούλευση για ένα τοπικό ζήτημα, το σύστημά της επιτρέπει την απρόσκοπτη διάδραση με τρόπο διαφανή και άμεσο. Ο πολίτης γνωρίζει ανά πάσα στιγμή σε ποιο στάδιο βρίσκεται το αίτημά του, ποιες πληρωμές έχει πραγματοποιήσει, ποια σημαντικά γεγονότα συμβαίνουν στην πόλη του και τι αποτέλεσμα είχε η διαβούλευση για ένα θέμα που αφορά το δήμο.

«Στόχος μας, σε κάθε δήμο που δραστηριοποιούμαστε, είναι να ψηφιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικασίες, ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί μια δημοτική υπηρεσία για να εξυπηρετηθεί», μας είπαν χαρακτηριστικά, «ενθαρρύνοντας την εξυπηρέτηση στο χρόνο που επιθυμεί από το κινητό του τηλέφωνο ή τον υπολογιστή του». «Επιπλέον, βοηθάμε τους δήμους να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες τους χρησιμοποιώντας συστήματα που διαλειτουργούν μεταξύ τους, μειώνοντας έτσι τα κόστη τους έως και κατά 80%», μας είπαν ακόμα, προσθέτοντας: «Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα μας, οι δήμοι έχουν στη διάθεσή τους ζωντανά στατιστικά δεδομένα για όλες τις υπηρεσίες τους, τα οποία τους επιτρέπουν να διαχειρίζονται καλύτερα τους διαθέσιμους πόρους και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις γρηγορότερα. Είναι μια νέα λογική διαφάνειας, λογοδοσίας αλλά και αποτελεσματικότητας».
Τι συνεπάγεται όμως αυτό σε χρόνο, αλά και πόρους; Ιδού τι υποστηρίζει η εταιρείας: «Η εξοικονόμηση χρόνου και πόρων που μπορεί να επιτευχθεί από τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι τεράστια, ενώ τα αποτελέσματα που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας από τη χρήση του Novoville είναι εντυπωσιακά. Κατά μέσο όρο, το 78% των υποβαλλόμενων αιτημάτων επιλύονται μέσα σε 5 ημέρες, ενώ ο όγκος των κλήσεων από και προς το τηλεφωνικό κέντρο του δήμου μειώνεται κατά 35%». Με την τεχνολογία βέβαια να τρέχει με γοργούς ρυθμούς, όπως είναι λογικό, η πλατφόρμα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα χαρακτηριστικά και λειτουργίες, πάντα έχοντας στο επίκεντρο τον πολίτη και τις ανάγκες του.

Πώς μπορούν οι δημότες να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή
Με το νέο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αιτημάτων Novoville, οι δημότες μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με το Δήμο Ναυπακτίας, όλο το 24ωρο. Το σύστημα επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη καταχώρηση ζητημάτων καθημερινότητας που αφορούν το δήμο, όπως π.χ. καμένες λάμπες, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα μέχρι και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν τη δημοτική συνδρομή, με στόχο την ταχύτερη δυνατή αντιμετώπισή τους από τις υπηρεσίες. Παράλληλα, οι δημότες λαμβάνουν αυτόματες ενημερώσεις για την εξέλιξη του ζητήματος που ανέφεραν, μέχρι και την οριστική του διευθέτηση.

«Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι υπηρεσίες του δήμου γίνονται περισσότερο προσβάσιμες και αποτελεσματικές, έχοντας στο επίκεντρο τους το δημότη», μας επανέλαβαν οι άνθρωποι της εταιρείας, εξηγώντας μας και τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο πολίτης για την αναφορά ενός ζητήματος.

5 απλά βήματα για την αναφορά
1. Επιλογή τοποθεσίας στο χάρτη (η εφαρμογή εντοπίζει αυτόματα το ακριβές σημείο του χρήστη)
2. Επιλογή κατηγορίας αιτήματος
3. Προσθήκη σύντομης περιγραφής (προαιρετικά)
4. Προσθήκη φωτογραφίας
5. Αποστολή του αιτήματος στο Δήμο

Η συνέχεια του αιτήματος
Στη συνέχεια, το αίτημα παραλαμβάνεται από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, στην οποία έχει ήδη καταχωρηθεί μέσω της φύσης του, όπου ήδη συγκεκριμένοι υπάλληλοι του δήμου Ναυπακτίας έχουν επιφορτιστεί με την παρακολούθηση του συστήματος. Ακολούθως προωθείται και τμήμα της Δ/νσης που έχει την αρμοδιότητα για τη διευθέτηση, ενώ παράλληλα οι δημότες λαμβάνουν ενημερώσεις για την πορεία επίλυσης του μέχρι να διεκπεραιωθεί.

Πέραν αυτής της λειτουργίας, όμως, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν μέσω του συστήματος να λαμβάνουν ενημερώσεις για δρώμενα, εκδηλώσεις και ανακοινώσεις του δήμου Ναυπακτίας, να βρουν σύντομες απαντήσεις για διαδικασίες και δικαιολογητικά, να δουν ζωντανά στο χάρτη σημεία ενδιαφέροντος, όπως δημόσια κτίρια και μνημεία, καθώς και να πουν την άποψή τους για σημαντικά ζητήματα που αφορούν στο δήμο μέσω σύντομων δημοσκοπήσεων.

Σύντομα σε πραγματική λειτουργία
Ερχόμενοι στο σήμερα, θα πρέπει να σημειώσουμε καταρχάς πως η σύμβαση του δήμου με την εταιρεία που «τρέχει» τη συγκεκριμένη εφαρμογή είναι σε ισχύ από τις 30 Αυγούστου του 2019 και έχει ισχύ για ένα χρόνο, έως δηλαδή τις 30 Αυγούστου του 2020. Στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε έως και σήμερα έγινε σειρά συζητήσεων μεταξύ των ανθρώπων της εταιρείας και του δήμου υπαλλήλων και ερετών, προκειμένου να εκπαιδευτεί το προσωπικό και να τεθούν οι βασικοί άξονες λειτουργίας του συστήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες της «ε» η κανονική λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, οπότε και θα γίνει επίσημη ενημέρωση από την πλευρά του δήμου.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, να σημειώσουμε και τούτο, κατεβάζοντας σήμερα κάποιος την εφαρμογή θα βγει καταχωρημένα αρκετά αιτήματα στο σύστημα, στο δήμο Ναυπακτίας. Γιατί συμβαίνει αυτό; Η εφαρμογή περιλαμβάνει το σύνολο των δήμων της χώρας, όπου ο καθένας πολίτης μπορεί να κάνει την παρέμβασή του κοινοποιώντας ένα αίτημά του, όμως η συνέχεια, δηλαδή η δρομολόγηση της λύσης, προκύπτει όπου οι δήμοι έχουν συνεργασία με την εν λόγω  εταιρεία.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «εμπρός»

Δεν υπάρχουν σχόλια

Ads Place